.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دختر قذافی پس از 25 سال زنده شد

خبر نوشت: پس از آنکه هواپیماهای امریکایی در چهاردهمین روز از ماه آوریل سال 1986 طرابلس را بمباران کردند، وزارت اطلاعات لیبی اعلام کرد که دخترخوانده قذافی که کمتر از یک سال سن داشته در این حادثه کشته شده است. نام این دختر از سوی مقام های لیبی "حنا" اعلام شد. این خبر را رادیو و تلویزیون لیبی و البته تمامی جراید مکتوب با آب و تاب فراوان پوشش دادند. تا آن زمان هیچ کس حتی نامی هم از حنا نشنیده و همگان گمان می کردند که عایشه که در سال 1977 متولد شد تنها دختر سرهنگ باشد.
این داستان دهان به دهان گشت تا چندی پیش که برخی نزدیکان به خانواده قذافی مساله وجود حنا را زیر سوال بردند و یا تاکید کردند که اگر حنا یی هم وجود داشته در عملیات نظامی فوق توسط امریکایی ها کشته نشده است. در همان زمان به یک خبرنگار آمریکایی جنازه دختربچه ای زیر یک سال را نشان دادند و تاکید کردند که وی دخترخوانده قذافی است. اما همواره این سوال وجود داشت که آیا آن جسد واقعا متعلق به حنا مورد ادعای خانواده قذافی بود و یا تنها بدن دختری مرده بود که از آن برای به راه انداختن هیاهوی تبلیغاتی استفاده شد.
با این همه ماشین تبلیغاتی دولت در لیبی به جریان و داستان سازی های خود ادامه داد و در بیستمین سالگرد این حمله بود که دولت لیبی فستیوال آزادی و صلح حنا را به یاد وی به راه انداخت.
در نهایت در فوریه سال 2011 میلادی بود که دولت سوئیس از روی یک سند محرمانه لیست اعضای خانواده قذافی را برای بلوکه کردن اموال درآورد. نکته تعجب آور ماجرا اینجا بود که هفتمین نام از این لیست 23 نفره نام حنا قذافی بود. یک مقام رسمی دولت سوئیس این پرسش را مطرح می کند که اگر حنا قذافی در آن حادثه کشته شده چه دلیلی برای ذکر نام وی در طبقه بندی خانوادگی قذافی وجود دارد؟ در این لیست تاریخ تولد حنا یازدهم نوامبر 1985 اعلام شده است . بر این اساس وی باید زمان حمله ایالات متحده به طرابلس تنها شش ماه می داشته است.
برخی سرنخ های دیگر نیز در این خصوص وجود دارد. در ششمین روز از ژوئن 1999 خبرگزاری چینی شینهوا اعلام کرد که همسر قذافی و دخترانش عایشه و حنا با رئیس جمهوری افریقا نلسون ماندلا ناهار را صرف کرده اند. در عکسی که از ین دیدار منتشر شد هم تصویر دختری جوان دوشادوش عایشه و مادرش دیده می شود.
تازه ترین اطلاعات نیز حاکی از این است که حنا قذافی زنده است و بسیاری از روزهای نوجوانی خود را در لندن گذرانده و به زبان انگلیسی کاملا تسلط دارد. با این همه دولت بریتانیا اعلام کرده که در حال حاضر دلیلی برای افشای شجره نامه خاندان قذافی در رسانه های عمومی ندارد .
در لیبی این شایعه مطرح است که حنا تحصیلات خود را در رشته پزشکی به پایان رسانده است و البته در تمامی محافل هم با محافظان شخصی حاضر می شود. مردی که همسن و سال حنا قذافی است در گفتگویی ادعا می کند که با حنا در کلاس های پزشکی در دانشکده همکلاس بوده و یک بار که از یکی از محافظان وی هویت او را پرسیده وی پاسخ داده است که او حنا قذافی ذخترخوانده سرهنگ است که گفته شده بود در بمباران های امریکا کشته شده است .
منابع نزدیک به دولت در لیبی هم ادعا می کنند که حنا زنده است و دارای منصبی مهم در وزارت بهداشت کشورش است . با بالا گرفتن ناآرامی ها در لیبی و از مشروعیت و مقبولیت افتادن دولت قذافی اکنون مشخص شده است که قذافی از تظاهر به کشته شدن اعضای خانواده خود برای جلب محبت و توجه بین المللی و هموطنان خود هم اندک ابایی ندارد.
اکنون سوالی که مطرح است این است که شاید خاندان قذافی به دروغ اخیرا خبر کشته شدن فرزندان معمر در حملات ناتو را مطرح می کنند. در ماه می وزارت اطلاعات لیبی اعلام کرد که سیف العرب قذافی 29 ساله فرزند سرهنگ به همراه سه نوه وی کشته شده اند. مراسم تشییع جنازه آنها نیز چند روز پس از اعلام این خبر برگزار شد و رژیم قذافی اعلام کرد که یک پزشک فرانسوی هویت انها را تایید کرده است. با این همه نخست وزیر ایتالیا سیلویو برلوسکونی در برنامه ای در تلویزیون این کشور ، صحت این خبر و کشته شدن فرزندان قذافی را زیر سوال برد. وی تاکید کرد که بر اساس اطلاعات موثق به دست آمده سیف العرب در زمان این حملات در داخلی لیبی نبوده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.31 seconds.